Powered By Blogger

Ingatlah~~~

mulakan dengan _____

mulakan dengan _____

jom solat =D

jom solat =D
ia bermula dari wudu` yang sempurna

dah masuk waktu!!!!! jom la solat~ ^_^

ingin mengenali Pemilik Tinta Dari Hati iammukminah?

My photo
Kg. Rancangan Tanah Belia, Banting, Selangor, Malaysia
Dla merupakan anak bongsu daripada 5orang adik-beradik. Kelihatan agak pendiam tapi sebenarnya suka sangat ketawa. Boleh berborak dengan sesiapa saja. Lagi2 kalau dengan kawan rapat. mudah mengenali & memahami hati budi seseorang. seorang yang tenang serta penyayang malah suka bersahabat*_*. sangat2 menjaga hubungan dengan sesiapa sahaja. ^_^

Thursday, September 30, 2010

cerita

Bismillah........

hari berganti hari.....
masa pun turut berlalu.....
tapi habit Dla dalam blogging tak pernah luput.

hari ni,
ada satu kisah y ingin Dla kongsikan bersama kamu semua....
begini kisahnya :~

ada 2orang sahabat sedang duduk di bawah pokok kelapa laut sambil bersembang-sembang untuk menghilangkan kebosanan y melanda dijiwa masing2. lebih elok Dla gelarkan sahabat 2orang ni sebagai A dan B.

maka bermulalah al-kisahnya.....

sahabat A : wahai, sahabatku! jikalaulah ada seseorang yang belum pernah kau mengenal budi pekerti dan perihal kehidupannya, tiba-tiba dia ingin mengambilmu sebagai kekasih hati, adakah dikau sudi menerimanya?

sahabat B : sahabat yang amat kukasihi. jikalaulah perkara itu berlaku padaku, aku akan berkata kepadanya; "maafkan saya. hati kecil saya ini mengatakan bahawa saya masih belum bersedia untuk menjadi kekasih kepada sesiapa. walaubagaimanapun saya tetap sudi menerimamu sebagai sahabat setia yang mungkin mampu menggembirakan hati saya. mungkin?!" hah~ itulah jawapan aku, kalau adalah.....

sahabat A : oh, begitu! tapi bagaimana kalau kau sudah bersetuju dengan lamaran untuk menjadi kekasih dia?

sahabat B : eh, kenapa mesti aku bersetuju?

sahabat A : ya lah mungkin kau bersetuju disebabkan si dia itu sudah memenuhi citarasa kau. tambahan lagi kau sudah terpikat dengannya dari awal pertemuan. tetapi kau pendamkan saja. huhu....bukanlah..... itu sekadar contoh sahaja... hah, jawablah!

sahabat B : baiklah, contoh sahaja tau. kalau aku sudah bersetuju, aku akan teruskan sajalah hubungan dgn si dia itu.

sahabat A : oh, begitu rupanya!

sahabat B : hei, mengapa kau tiba-tiba menanyakan soal hati dan perasaan ni?! ada sesuatukah yang berlaku pada dirimu?

sahabat A : tiada apalah. aku hanya bertanya. :)

sahabat B : ( dalam hati. ) mesti ada sesuatu yang sahabatku ini simpan. haish! macam2lah...



hah!!! sambung la sendiri ek.......

wOooookey! so, ap y kamu2 semua bole concludekan dari kisah di atas tadi?
macam mane la agaknye klu kamu jadi sahabat A? dan macam mane jugak klu kamu ditempat sahabat B?

fikir2kanlah................ek~

daaaaaaaaaaaa =)

No comments:

Post a Comment

Please, enjoy these songs! ^_^