Powered By Blogger

Ingatlah~~~

mulakan dengan _____

mulakan dengan _____

jom solat =D

jom solat =D
ia bermula dari wudu` yang sempurna

dah masuk waktu!!!!! jom la solat~ ^_^

ingin mengenali Pemilik Tinta Dari Hati iammukminah?

My photo
Kg. Rancangan Tanah Belia, Banting, Selangor, Malaysia
Dla merupakan anak bongsu daripada 5orang adik-beradik. Kelihatan agak pendiam tapi sebenarnya suka sangat ketawa. Boleh berborak dengan sesiapa saja. Lagi2 kalau dengan kawan rapat. mudah mengenali & memahami hati budi seseorang. seorang yang tenang serta penyayang malah suka bersahabat*_*. sangat2 menjaga hubungan dengan sesiapa sahaja. ^_^

Friday, December 10, 2010

berita tergempar

BISMILLAH...
SALAM KASIH SAYANG KEPADA TEMAN DKDKdS...=)

TAPI TIBA2!!!
berlaku kes kerompakan yang amat dahsyat dan Dla salah seorang mangsa rompakan tersebut. segala milik Dla diselongkar dan tabung duit Dla disapu habis, yang ada cuma pakaian yang berselerak di lantai ruang tamu.

ayesha datang tergesa-gesa ke bilik. dia kata kes tersebut berlaku di seluruh al-azhar dan bakal merebak ke seluruh negara arab kelak. ramai yang sudah menjadi mangsa. tapi yang musykilnya, kenapa mangsa tidak dibunuh atau diculik???

susah untuk menggambarkan perasaan pada masa itu. takut, cuak, dan kerisauan yang melampau menyelubungi diri, terutamanya pelajar dari malaysia. hanya pada Allah kami bertawakkal.

pada hari yang lain, Dla dan aini merancang untuk makan tengahari di sebuah restoran yang berdekatan sambil melihat2 persekitaran di tempat tinggal kami.

kami memilih restoran arabian dan berhajat ingin merasa makanan halal yang terdapat di situ. sebaik sahaja kaki melangkah masuk, alangkah terkejutnya kami apabila melihat botol2 arak di merata meja, ada pula yang sedang asyik melayan nafsu serakah di penjuru2 sasaran, dan paling sadis sekali semua yang melakukan perkara iu adalah yang beragama ISLAM.

segera Dla dan aini keluar dari restoran kotor tersebut. usai sahaja keluar dari restoran itu, digambarkan pula keadaan di kota al-azhar yang sedang kacau-bilau, kelam-kabut dan huru-hara yang amat sangat.

Dla menarik salah seorang yang sedang berlari di situ. jelas di wajahnya penuh ketakutan yang melampau.

Dla bertanya, "kenapa nih!???" kemudian dia menjawab, "awak tak tahu ke?"
"tahu apa?" Dla terpinga-pinga.

dia membalas, "ada orang dah tahu TSUNAMI YANG KE-2!!!" pernyataan itu diulang sebanyak 3kali.

alangkah terkejutnya Dla mendengar khabar tersebut. lantas Dla dan aini berkemas untuk pulang ke malaysia esok harinya.

penerbangan kami berjalan lancar. dan stibanya kami di KLIA. Dla bercadang untuk berjalan-jalan di sekitar KLCC TOWER. maklumlah rindu pula suasana di malaysia ni.

BERSAMBUNG~~~

=P

TUNGGU YA...

SALAM~ (^_^)

No comments:

Post a Comment

Please, enjoy these songs! ^_^