Powered By Blogger

Ingatlah~~~

mulakan dengan _____

mulakan dengan _____

jom solat =D

jom solat =D
ia bermula dari wudu` yang sempurna

dah masuk waktu!!!!! jom la solat~ ^_^

ingin mengenali Pemilik Tinta Dari Hati iammukminah?

My photo
Kg. Rancangan Tanah Belia, Banting, Selangor, Malaysia
Dla merupakan anak bongsu daripada 5orang adik-beradik. Kelihatan agak pendiam tapi sebenarnya suka sangat ketawa. Boleh berborak dengan sesiapa saja. Lagi2 kalau dengan kawan rapat. mudah mengenali & memahami hati budi seseorang. seorang yang tenang serta penyayang malah suka bersahabat*_*. sangat2 menjaga hubungan dengan sesiapa sahaja. ^_^

Tuesday, May 17, 2011

bila duduk bersendirian

BISMILLAHIR RAHMANIR RAHIM...

bila duduk bersendirian menghadap buku dan pena terselit di jemari, hati ini mula merindui para sahabat, teman, dan kawan nun jauh di sana, entah di mana??? mereka begitu berani membawa haluan tersendiri untuk kehidupan di masa depan. aku terfikir sejenak. bagaimana pula dengan diriku ini?

bila duduk bersendirian merenung ibubapaku dari jauh, aku mula menghitung, dan membilang usia orang tuaku. bagaimanalah keadaanku jika mereka berdua sudah tiada? ya ALLAH~ kuatkah aku pada waktu itu?

bila duduk bersendirian melihat pelbagai hiburan dan kekejaman, akal ini berputar ligat, berfikir tentang pelbagai 'acara'. yakni 'agenda' dunia fana yang semakin dimamah usia tuanya. sampai bila manusia ingin alpa dengan duniawi?

bila duduk bersendirian membaca buku sirah, aku terkenang kisah Rasul Junjungan Allah yang teramatlah banyak mahmudahnya. baginda memang seorang insan yang begitu hebat dan mulia di sisi Allah. tapi bagaimana pula dengan kita? kita muliakah di pandangan Allah Yang Kuasa?(tepuk dada tanyalah iman)

bila duduk bersendirian melihat alam, aku senang membayangkan segala ciptaan Tuhan Yang Esa. sungguh tenang dan damai sekali. terkadang itu, aku memuji-Nya, "SUBHANALLAH". kemudian aku bertahmid kepada-Nya, "ALHAMDULILLAH". selepas itu, aku bertakbir kepada-Nya, "ALLAHU AKBAR". tetapi aku bertanya kepada diriku yang serba hina ini, sudah langsaikah hutangku kepada Pencipta-ku? (tepuk dada sekali lagi, tanyalah iman sekali lagi)

wallahua`alam...^__^

mesej; bila duduk sendirian di hadapan laptop; kelopak mata bertanya kepada biji mata, bilakah engkau mahu tidur?

1 comment:

  1. ۞~♥ღ||Mujahidah||ღ♥~۞ says:

    smg dila sentiasa dlm plindunganNYA..

    ReplyDelete

Please, enjoy these songs! ^_^