Powered By Blogger

Ingatlah~~~

mulakan dengan _____

mulakan dengan _____

jom solat =D

jom solat =D
ia bermula dari wudu` yang sempurna

dah masuk waktu!!!!! jom la solat~ ^_^

ingin mengenali Pemilik Tinta Dari Hati iammukminah?

My photo
Kg. Rancangan Tanah Belia, Banting, Selangor, Malaysia
Dla merupakan anak bongsu daripada 5orang adik-beradik. Kelihatan agak pendiam tapi sebenarnya suka sangat ketawa. Boleh berborak dengan sesiapa saja. Lagi2 kalau dengan kawan rapat. mudah mengenali & memahami hati budi seseorang. seorang yang tenang serta penyayang malah suka bersahabat*_*. sangat2 menjaga hubungan dengan sesiapa sahaja. ^_^

Tuesday, May 10, 2011

kekuatan diri

BISMILLAHIR RAHMANIR RAHIM...

Alhamdulillah~~~ setelah diri ini bermuhasabah diri mengenai kes kecurian yang telah terjadi pada diri ini, Dla dapat rasakan sesungguhnya apa yang berlaku tentu ada hikmah disebaliknya.

tidak putus2 bibir ini melafazkan syukur kepada ALLAH TUHAN YANG MAHA KUAT. sesungguhnya hanya Dialah yang telah memberi Dla kekuatan untuk terus kuat dalam mengharungi kehidupan di dunia yang sementara ini.

memang pada awalnya, perasaan amarah menyelubungi diri tetapi syukur yang amat, rasional dan kesabaran menguasai segala2nya. sesungguhnya Allah lah yang menguatkan diri ini supaya lebih tabah..

tidak mungkin Dla akan lupakan sokongan moral daripada keluarga tersayang dan para sahabat yang sentiasa bersama samada dalam susah ataupun senang.

syukur... diri ini masih sedar bahawasanya duit itu sekadar pinjaman dunia semata.
segala nikmat pasti akan ditarik kembali oleh Pemiliknya yang Maha Berhak.

daripada Dla mengungkit tragedi trauma tu, lebih baik Dla kenang kembali kesilapan yang pernah Dla lakukan dulu.

ya Allah~~~ sesungguhnya aku bersyukur kerana Kau telah menduga hamba-Mu ini, agar tidak lalai dan leka dengan duniawi semata2.

dan sejujurnya, dengan keizinan dari Rabbul `izzati Dla dah halalkan duit yang dicuri itu kepada si pencuri berkenaan.^__^


WALLAHUA`ALAM...

mesej; percaya tak??? Dla dah dianiaya oleh kawan sendiri...SABAR JE LAH~~~

Firman Allah Ta`ala; "إنّ الله مع الصابرين" maksudnya; sesungguhnya Allah sentiasa bersama dengan orang2 yang bersabar. dan
Rasulullah bersabda; "الصبر من الأيمان" yang bermaksud; kesabaran itu sebahagian daripada iman.

No comments:

Post a Comment

Please, enjoy these songs! ^_^